Mariagården

Västra Kvarnbovägen 9-13, 22430 Saltvik, Åland

(018)-43260

Öppet enligt överenskommelse.

I Mariagården går det att ordna servering i samband med olika evenemang. Det finns ett välutrustat kök har kaffekoppar och matservis för cirka 100 personer.

Köket har normal storköksutrustning och där finns varmluftsugn, spis, kylskåp, frys samt en effektiv och snabb diskmaskin. Själva församlingshemmet har utrymme för 120 personer.

Hyra för Mariagården är 70 e/tillfälle. För regelbunden verksamhet, som äger rum flera gånger/termin, 40e/ tillfälle. Medlemmar i Saltviks församling får använda Mariagården för dop, konfirmationskaffe och minnesstund samt förtroendevald vid ”jämn” födelsedag, kostnadsfritt. Vid dop- och konfirmationskaffe bör åtminstone en förälder vara medlem. Samt vid minnesstund bör den avlidne ha varit medlem i församlingen. Rabatt: Kyrkoherden och ekonomkanslisten kan, efter anhållan, besluta om att bevilja rabatt eller avgiftsfrihet.

Bokning av Mariagården sker genom att kontakta kansliet per tel. 018-43260 (mån-ons 09-12) eller genom att mail: saltvik@evl.fi.

Församlingshemmet Mariagården fungerar som samlingslokal för förrättningskaffen och annan verksamhet som församlingen ordnar. Mariagården hyrs också ut.

Parkering finns direkt utanför församlingshemmet. Man kan även parkera utanför prästgården som ligger söder om kyrkan.

Tillgänglig plats Tillgänglig plats
Tillgänglig toalett Tillgänglig toalett